Mökkini harmaa -runosunnuntai

Mökkini katto jo sammaloitunut on
siellä leikin ja ilakoin, oli aika tuo murheeton

Mä leikin kuin huolta ollut ei ois
vaan aika mut sieltä kuljetti pois
mä kasvoin ja ajatukseni kulkemaan sai
jäi tuhannet järvet ja metsät noi

Mä usein palaan muistoihin menneisiin
ne hymyn nostaa suupieliin
myös monet surut siellä on
mut ei tämä elämä olekaan eloton

Harmaat hirret kätkevät elämän
porstuan pöydällä näen vieläkin kynttilän
siellä kesät olivat valoisat
yöt kaamoksen tukalat
mut en mä mitään menettää vois
vaikka meri kuljetti mut pois
mä en synnyinmaatani koskaan unohda
se on mun joka askeleessa

Voi miten ruusut tuoksuukaan
vai muistoko se vain tuulta kuljettaa
otan sen vastaan ja
kirstuun säilytän
kera aarteiden tuhansien.

-Eh-

Kuva cco-lisenssikuva, ei oma. Eikä liity mitenkään mun lapsuuteen, oli vaan runoon sopiva.



Kuva cco lisenssikuva,ei oma.

Kommentit

  1. Juuret ovat tärkeät ja mitä vanhemmaksi tulee, sitä enemmän ne merkitsevät.
    Kotimaan kaipuuta runossasi, kaunista.

    VastaaPoista
  2. Ulkosuomalaisen koskettavia tuntoja ja muistojen iloja ja suruja. Kuva istuu loistavasti runoosi. Sait minutkin herkille ja nostalgiseksi. Kiitos runosta, hyvää adventtisunnuntaita.

    VastaaPoista
  3. Kaunis kuva, upea on runosi. Lapsuuteen liittyy usein rakkaita paikkoja, jotka palaavat mieleen myöhemmin.
    Vaikka meri ei pois kuljettaisi, niin elämä vie usein pois lapsuuden maisemista. Hienosti tulkitset siihen liittyviä tuntoja.

    VastaaPoista
  4. Ah lapsuuden ja synnyinmaan muistoja, ihana runo:) Ja kuva.

    VastaaPoista
  5. Kaunis runo♥. Tiedätkös muuten minä olen aina ihastellut vanhoja taloja, niistä suorastaan huokuu se eletty elämä ja mitä kaikkea ovatkaan talojen seinät saaneet kuulla:) Mukavaa toista adventtia ja leppoisaa sunnuntai-iltaa♥

    VastaaPoista
  6. Upea runo kauniilla kuvalla ja rakkaalla muistolla <3
    Leppoisaa alkavaa viikkoa sinulle <3

    VastaaPoista

Lähetä kommentti

Kiitos kun kävit ja jätit kommentin.