Runo pokeri

Ja minä huomaan kuinka varjot tulevat sieluni peitoksi
ovat ystäviäni
tuttujani, kuiskivat lämpimiä sanoja joita ei ihoni vielä tunne.


Ole minulle musiikki
sävel ikuisuuteen
askeleet tuntemattomasta huomiseen
ja minä hymyilen valkoisine hampaineni
ei kukaan näe kyyneleitäni
sillä

valheellisuus rikkoo sieluni verille
selkään taputtelijat ovat tulleet lähemmäksi
he istuvat jo aitiossa
jota musta meri syleilee
ei veri kierrä
se jähmettyy
sillä minä olen jäätä.

Anna minulle tämä kierros
olen pokerissa ehdoton
voitan
viimeinen kuningas on kuollut
värit ovat suorana.


-eh-

Kirja vieköön runosunnuntai

Kommentit

  1. Ihanaa.Sade onkin rummuttanu koko eilisen päivän.Nyt pilkistää aurinko.Väärit ne voi tehdä ja kuvitella elämäänsä.Kiitos,hyvää sunnuntaita.

    VastaaPoista
  2. Runosi kuvastaa hienosti tulevan syksyn synkkyyttä. Kyllähän pimeys mielialaan ja energioihin vaikuttaa. Ei värejä - minä olen jäätä. Hajalueskelin runoja, ja mm. tämän löysin - sitähän se kohta sitten on - kevään odotusta!

    Jos minä olen syksy.
    Ja sinä olet kevät.
    Niin minä odotan sinua.
    - Pentti Saarikoski

    VastaaPoista
  3. Vaikuttava runo! Luin uudelleen ja uudelleen.
    Uskomatonta, miten runojesi rytmi sopii omaan hengitykseeni ja sisimpääni.

    VastaaPoista
  4. Vaikuttava tosiaan. Tunteikkaasti kerrot syksyn tunnelmista.
    Valhellisuus rikkoo sieluni ja kohta selkääntaputtajien lähestymisestä.
    upeaa kerrontaa. Koskettavan kaunis runo, kiitos että toit luettavaksi.
    Ja sopii kyllä päivän runoteemaankin, vastakkaisuudet täydentävät toisiaan.

    VastaaPoista
  5. Vahvoja, koskettavia sanoja, väkevää tunnemaailmaa eli tykkään <3

    Anna vaan linkittää tämä runosi Riitan blogiin. Mielestäni osallistujien monipuolisuus ja laaja kirjo ovat runosunnuntain suola ja pippuri.

    VastaaPoista
  6. Kiitos kaikille kommenteista, niitä on aina ilo lukea! :)

    VastaaPoista
  7. Vahvalla otteella kirjoitettu runo! Tätä oli ilo lukea.

    VastaaPoista

Lähetä kommentti

Kiitos kun kävit ja jätit kommentin.