Runosunnuntai, koiranelämää






Olen kuin en olisikaan
käperryn peittojeni huomaan
katselen alta käpäläni
josko kohta sitä lihaa

tai edes herkkuja
ei ei ei
siellä se omistaja vaan istuu ja kirjoittaa runoja
tai piirtää
tai askartelee
entä minä haloo!
mikä ihme nyppii kun ei saa palvelua
vaikka niin nätisti katson silmiin
ja annan tassuakin
ei mitään
alan hermostumaan
joo joo menen paikalleni
mokomakin hippiemo
leikkis edes.

Tai ehkä mua koulutetaan
olinhan ulkokoira ja nyt sisällä
no ulkona oli kivaa
sain mennä vapaasti mihin vaan, mulla oli katsokaas lääniä missä vaeltaa
no sit mä pelästyin
ne saakelin raketit sun muut ujellukset
aloin tärisemään, jähmetyin paikoilleni
en haluakaan enää olla yksin missään
huusin ja ujelsin
revin laudat aitauksestani,verkot myös
tein tuhoja mutta en nukkunut, sekosin

Nyt mä olen paljon sisällä
opettelen uudenlaista elämää
sisäsiisti jo olen
mut yksin en halua olla
en en en
joo mä tiedän se jo muiden elämää hankaloittaa
mutta ei mun ongelma ollenkaan

Joo joo
mä ymmärrän miksi nyt olen pakoillani
mua koulutetaan
on tää sit tylsää
ei edes lihaa saa sänkyyn
ei mitään palvelua
ennen oli sentään toista.


-eh-


Runosunnuntai

Ajattelin myös kirjoittaa koira-aiheisen runon. Kävin Susun sivulla ja heti teki mieli kopioida idea.






Kommentit

  1. Voi pientä, koulutus on niin syvältä! Mutta anna emon opettaa, niin huomaat, että sisälläkin voi olla ihan mukavaa. Leikit leluillasi ja annat hipin runoilla <3
    Lainakoira tuossa vieressä huokaa....hän on jo koulutettu :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oli kyllä helppoa kun oli ulkona, meni aitaukseensa, leikki ja juoksi. Nyt pelkää joka risahdusta ja kaikki pitää opetella alusta, huoks. Toivon vaan ettei tuo pääressu ole jo menetetty, sillä sellaiset pelot on.

      Poista
  2. Ei mikään voi olla niin vetoava kuin koiran katse sieltä maasta, käpälien alta! Olet tavoittanut koiran ilmeet ja tunnelmat hienosti Esther. Eläimen rakkautta isäntäänaä / emäntäänsä kohtaan ei ylitä mikään 💕 Vaikka kuinka hippinä runoilisit tai muuten huomiotta jättäisit sen rakkaus pysyy.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kova urakka saada opeteteltua kaikki alusta. Niin on pelokas nyt. Kohta 2v ja ennen ei mitään ongelmaa.

      Poista
  3. Hauska runo. Onneksi koira on nuori, vielä oppii vaikka mitä.
    Luottamus ihmiseen kun tallella, niin hyvin onnistuu,jos muu elämä pelottaa.
    Meidän sekarotuinen on katukoira, eikä luottanut mihinkään. Vaikeaa alku oli, mutta hyvin on yhteiset 10vuotta onnistunut sisäkoirana. Rakkaus luottamusta rakentaa💕

    VastaaPoista

Lähetä kommentti

Kiitos kun kävit ja jätit kommentin.