Runosunnuntai - Minä tai hän

Olen kukka maljakossa, herkkäsieluinen vettä tarvitseva
kuihtuva yksilö
jos et hyvin hoida katoan tomuksi piiloon madoille kompostiin
jos hyvin hoidat
saatan pyöräyttää uusia mukuloita, nuppuja
mutta en ilman vettä
voit lisätä piristeitäkin joukkoon
ne auttavat hetken
aikaa vastaan  minulla ei ole noituutta
mutta vielä
on hampaat, varren piikit omat

-eh-



Keltaista ja vihreää
pää täynnä
harmaiden peittona
nivelten notkeena, botoxia huulissa
ettei ikenet näy
rypyt vedetty korviin
ei paljon naurata enää
ei muutenkaan
ei siis haittaa vaikka iho kiristää
mutta haetaan positiivista
ei kiristä pipo
eikä nuttura
sitä ei ole
leikkasin pois
vahingossa, mutta likinäköisillä silmilläni ei tehdä ihmeitä
mutta suuria tekoja kyllä

rasvaimu mikä ihana sana
entä rahaimu
vielä parempi
sisäänpäin rahapussiin ja tililleni
rasvaa tulee, tarkenen hyvin talvella
aina positiivista ajattelua

minä minä minä
ah!


     -eh-

No huumoria ja ironiaakin.

Kommentit

  1. No niin, vähän erilaisissa runomaailmoissa tänään! :DD Tykkään kovasti tuosta humoristisesta jälkimmäisestä ja sen kuvasta - aivan ihana. Kaunista runosunnuntaita & kiitos päivän ilosta <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Runomieli lentää kovempaa kuin minä joka en jaksa enää niin juosta :)

      Poista
  2. Oi, elämän ihanuutta, ikääntymisineen, ilmiöineen :D

    VastaaPoista
  3. Upea kuva, ja pidin ensimmäisestä kappaleesta, toinen oli sitten aika hauska , mutta surullinenkin, että pitää turvautua kaikenlaisiin keinoihin ....

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. En ymmärrä noita botoxeja enkä muitakaan mutta kukin tyylillään :)

      Poista
  4. Aivan mainiot, kuvalliset sekä sanalliset.

    VastaaPoista
  5. Hauskat runot. Jälkimmäinen tosi hauska. Ja jokainen tyylillään. Ei vanhuus tosiaankaan ole pahe, eikä hävettävä. Ja siksi minäkin haluan ryppyni pitää, jokainen tienattu.

    VastaaPoista

Lähetä kommentti

Kiitos kun kävit ja jätit kommentin.